2 z 3
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
![Teoretycznie pacjent, który uważa, że w czasie jego...](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/94/80/63e7895a099a0_o_large.jpg)
fot. fot. pixabay
Ofiary błędów medycznych chcą odszkodowań, a nie szukania winnych
Teoretycznie pacjent, który uważa, że w czasie jego kontaktów z placówką ochrony zdrowia doszło do zdarzenia medycznego, wskutek którego został pokrzywdzony, może poskarżyć się w wielu różnych urzędach i instytucjach.
W praktyce - poza wątpliwą satysfakcją, że sprawca zostanie w jakiś sposób ukarany - niewiele na tym zyska. Zadośćuczynienia za doznaną krzywdę i cierpienie, czy odszkodowania za uszczerbek na zdrowiu czy kalectwo do końca życia dochodzić musi na drodze sądowej.
Firmy, która ubezpiecza szpital nie interesują orzeczenia komisji, dopiero z sądowym wyrokiem pokrzywdzony pacjent ma szansę na odszkodowanie.